Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

A DRESSIFY.HU ONLINE ÜZLETSZABÁLYZATA (ÁSZF)

 

Ezen Üzletszabályzat feltételei lépnek hatályba a dressify.hu webáruház terméksorából

kiválasztott árucikkeknek a dressify.hu webáruházon keresztül történő megrendelésekor.

I. A dressify.hu adatai

Név: GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 4243 Téglás, Kender u. 2.

Fióktelep: 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.

Képviseli: Pór Imre ügyvezető

Adószám: 11153906-2-09

Cégjegyzékszám: 09-09-002915

Tel.: +36-30/741-5407

E-mail: dressifyugyfelszolgalat@gmail.com

II. A vevőszolgálat ügyfélszolgálati ideje

Hétfő-péntek: 10:00-16:00

Szombat-vasárnap: zárva

A vevőszolgálat elérhetősége: dressifyugyfelszolgalat@gmail.com

III. A vásárlás menete

1. A Vevő a kiválasztott termékre a „Részletek” menüpontban történő kattintással

megnyitja a termék adatlapját, amelyen elolvashatja a termék leírását, megtekintheti a

termék fotóit, illetve kiválaszthatja, hogy milyen méretben, illetőleg hány darabot

szeretne megvásárolni a termékből. A méret nélküli termékek esetében csak a

darabszám állítható be. Abban az esetben, ha a Vevő nem választja ki, hogy hány

darabot szeretne megvásárolni, és azt változtatás nélkül a virtuális kosárba teszi, a

termékből automatikusan 1 darab kerül kosárba, ha pedig a darabszámot

megváltoztatja, akkor a választásának megfelelő mennyiségű.

2. Ezt követően a Vevő választhat, hogy tovább kíván-e vásárolni, vagy a kosár tartalmának

ellenőrzése után a megrendelés mellett dönt. A kosár tartalmát a Vevő a kosár jelre

történő kattintással ellenőrizheti, ahol megnézheti a kiválasztott termékek részletes

adatait, illetve még módosíthatja a kosár tartalmát.

3. Ha a Vevő a kosár tartalmát megfelelőnek találja, akkor a megrendelés következő

lépéseként a „tovább a pénztárhoz” gombra történő kattintással kiválaszthatja, hogy

regisztrált vásárlóként (tagként), újonnan regisztrált vásárlóként, vagy regisztráció

nélkül kíván-e vásárolni.

4. Abban az esetben, ha a Vevő regisztrált vásárlóként szeretne vásárolni, és már tagnak

minősül (azaz korábban már regisztrált a dressify.hu webáruházban), csupán annyi a

teendője, hogy megadja a korábban már regisztrált e-mail címét és jelszavát. Ha pedig

új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor a regisztráció fülre kattintva a Vevőnek meg

kell adnia a regisztrációhoz szükséges adatait (név, e-mail cím, jelszó, telefonszám, cím)

amelyeket a rendszer eltárol, illetve el kell fogadnia a dressify.hu adatvédelmi

nyilatkozatát.

 

5. Abban az esetben, ha a Vevő regisztráció nélkül kíván vásárolni, csupán annyi a

teendője, hogy megadja nevét, telefonszámát, e-mail címét, valamint a számlázási és

szállítási címét.

6. Amennyiben Vevőnek kupon áll rendelkezésére, úgy azt a fenti lépést követően

érvényesítheti a kupon kódjának az erre szolgáló négyzetbe történő beírásával.

7. Következő lépésként a Vevő kiválaszthatja a számára megfelelő szállítási (személyes

átvétel vagy futárszolgálat által).

8. Ezt követően Vevő kiválaszthatja a fizetési módot (utánvét, banki átutalás, bankkártyás

fizetés, készpénzes fizetés), valamint azt, hogy magánszemélyként vagy cégként kíván

vásárolni.

9. Ezen lépéseket követően a Vevő a „tovább a rendelés összegzéséhez” gombra kattintva

áttekintheti a megvásárolni kívánt termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és

fizetési módokra vonatkozó adatokat, szükség esetén az adatokat javíthatja, illetőleg

további megjegyzést fűzhet hozzá.

10. Ezt követően Vevő, amennyiben a Vásárlási feltételeket elolvasta és azokat elfogadja,

kipipálja a „Tudomásul veszem és elfogadom a(z) Vásárlási feltételeket, az Adatvédelmi

szabályzatot, valamint azt, hogy a megrendelés leadásával fizetési kötelezettségem

keletkezik” pontot. A menüpont tartalmazza a Vásárlási feltételekre, valamint az

Adatvédelmi szabályzatra irányító linket. A Vásárlási feltételek, valamint az Adatvédelmi

szabályzat elfogadásával Vevő kifejezetten hozzájárul ahhoz is, hogy bankkártyás fizetés

esetén a fizetéshez szükséges személyes adatait a Webáruház az Adatvédelmi

szabályzatban megjelölt harmadik fél mint adatfeldolgozó révén továbbítja a fizetési

felületet biztosító szolgáltató felé. Amennyiben Vevő ezen áttekintés után egyetért a

megrendelés, valamint a Vásárlási feltételek és az Adatvédelmi szabályzat tartalmával,

akkor a „Megrendelem” gombra történő kattintással a rendelését véglegesíti, és a

megrendelését elküldi, amelyről e-mailben visszaigazolást kap.

11. Vevővel a szerződés minden esetben határozott időre, a konkrét megrendelés

teljesítésének idejére jön létre. Teljesítésnek a termék kiszállítása és Vevő általi átvétele,

valamint a megrendelés ellenértékének Vevő általi kiegyenlítése minősül.

12. A megrendelés leadásával Vevő tudomásul veszi, hogy a termék átvételére és a szállítási

költséget is magában foglaló díj, valamint a Társaságunkkal szemben fennálló esetleges

tartozásainak megfizetésére köteles.

13. Amennyiben Vevő a kiszállított terméket nem veszi át vagy az átvételt megtagadja, úgy

Társaságunk fenntartja a jogot, hogy választása szerint követelje Vevőtől a szerződés

teljesítését (a termék átvételét és a díj megfizetését) vagy a szerződéstől elálljon és az

elállással felmerülő költségét, vagyis a szállítási költség megtérítését Vevőtől követelje.

Társaságunk ezzel összefüggésben fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevő elévülési

időn belül (5 év) ismételten megrendelést ad le webáruházunkban, úgy Társaságunk az

újabb megrendelés ellenértékét Vevő fennálló tartozásának összegével megnövelje,

melyről külön e-mail üzenetben tájékoztatjuk Vevőt.

14. Amennyiben Vevőnek fennálló tartozása van az újabb rendelés leadásakor, úgy

Társaságunk kizárólag a tartozás és az újabb rendelés összegének előre utalással történő

kiegyenlítését követően postázza a megrendelést Vevő részére. Amennyiben Vevő a

kiállított számlán feltüntetett teljesítési időpontig a számlát nem egyenlíti ki, úgy

Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a szerződéstől elálljon. Az elévülés tartamát,

joghatását, valamint az elévülés megszakadásának és nyugvásának feltételeit és

joghatását a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21-25. §-ai rendezik.

 

Társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevőnek a fent körülírt

magatartásával összefüggésben Társaságunk felé fennálló tartozása meghaladja a

2.500,- Ft-ot, úgy a tartozás kiegyenlítéséig a Vevővel történő újabb szerződés kötést,

ennek folytán a Vevő által leadott újabb megrendelések teljesítését megtagadja.

15. Társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevőnek a fent körülírt

magatartásával összefüggésben Társaságunk felé fennálló tartozása meghaladja a

2.500,- Ft-ot, úgy Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a tartozás kiegyenlítéséig a

Vevővel történő újabb szerződés kötést, ennek folytán a Vevő által leadott újabb

megrendelések teljesítését megtagadja.

16. A termék kívánságlistára helyezési lehetősége, valamint kívánságlistára történő

helyezése egyik fél részéről sem minősül ajánlattételnek, a funkciót igénybe vevő

személy részéről az adott termék elérhetőségéről történő tájékoztatás kérésnek, míg

társaságunk részéről e kérésnek megfelelő tájékoztatás nyújtásának tekinthető. A

kívánságlista funkció használata és az adott termék elérhetővé válása estén a vásárlás

menete ugyanaz, mint a kívánságlistára nem helyezett termék megvásárlása esetén, a

fenti pontokban kifejtetteknek megfelelően.

17. Társaságunk fenntartja a jogot, hogy az általa választott időpontban, időtartamig és

mértékig kupon felhasználási lehetőséget nyújtson a honlap látogatói számára. A kupon

bármely, az oldalon keresztül vásárlást kezdeményező személy által elérhető és

érvényesíthető. A kupon révén érvényesíthető kedvezmény mértéke, valamint a kupon

felhasználhatóságának kezdő és végső időpontja minden esetben a honlap kezdő

oldalán feltüntetésre kerül. A kedvezmény kizárólag a megvásárolni kívánt termékekre

érvényesíthető, a szállítási költségre azonban nem. A kupon kizárólag a teljes árú

termékekre érvényesíthető.

IV. Árak

18. A termékek mellett minden esetben a rendelés időpontjában érvényes listaárak

szerepelnek, amelyek ÁFÁ-t is tartalmazó bruttó árak.

19. A termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A

szállítási költségek a megrendelés véglegesítése előtt kerülnek kiszámításra és közlésre.

20. A szállítási költségek a szállítási és fizetési mód függvényében a következők szerint

alakulnak: személyes átvétel esetén szállítási költséget nem számítunk fel, futárszolgálat

által történő kézbesítés esetén utánvétes fizetéskor a szállítási költség bruttó 2.500,- Ft,

banki átutalással bruttó 1.990,- Ft. A szállítási költség a Foxpost csomagautomata esetén bruttó 1100,- Ft, banki átutalással vagy online bankkárytás fizetéssel. A szállítási költség a Packeta Csomagküldő átvevőhely esetén bruttó 1500,- Ft, banki átutalással vagy online bankkárytás fizetéssel. Amennyiben a megrendelt termékek végösszege a 25.000,- Ft-ot meghaladja a szállítás futárszolgálat által történő kézbesítés esetén is ingyenes.

 

21. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az

áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve

módosítása után azonnal tájékoztatjuk Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még

egyszer megerősítheti a megrendelését, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél

elálljon a szerződéstől.

V. A rendelések feldolgozása

22. A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

 

VI. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

23. Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van

lehetősége.

VII. Visszaigazolás

24. Minden termék rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a

rendelés feladását követően a Vevő egy automatikus e-mailt kap a rendelés

beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról.

25. Telefonos egyeztetés esetén az ügyfélszolgálat vagy az e-mailben található

telefonszámok bármelyike hívható.

VIII. Fizetési feltételek

26. Webáruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás (Global Payments

Europe), illetve személyes átvételnél készpénzzel történő fizetésre. A készpénzzel

történő fizetés speciális esete az utánvétes fizetés, amelyre futárszolgálat általi

kézbesítés esetén van lehetőség. Ez esetben a teljes vételárat szállítási költséggel együtt

a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének.

27. 100.000,- Ft-ot meghaladó termék vásárlásakor a Vevő előleg fizetésére köteles,

amennyiben nem banki átutalást vagy bankkártyás fizetést választ.

28. Az előleg mértéke a termék árának az 50 %-a, a termék kiszállítása csak az előleg

beérkezését követően lehetséges.

29. Készpénzes fizetés kivételével (akár utánvét, akár személyes átvétel esetén) csak akkor

kerülhet sor a termék kiszállítására, vagy a személyes átvételre, ha bankszámlánkra

beérkezik a vételár (1-2 munkanap) és erről ügyfelünket értesítettük.

30. Online bankkártyás fizetés esetén a megrendelést követően a Vevő a Weboldalról a

Global Payments Europe internetes felületére (Internetes Fizetőfelületre) kerül, ahol

titkosított csatornán keresztül, előre fizet az Global Payments Europe, s.r.o.

Magyarországi Fióktelepe („Global Payments Europe”) által elfogadhatónak minősített

bankkártyájával. Az Internetes Fizetőfelületre történő átirányítással egyidejűleg a

Webáruház, illetőleg a Webáruházzal kötött szerződés alapján a BIG FISH Payment

Services Kft. mint adatfeldolgozó az Adatvédelmi szabályzatban foglalt adatokat

továbbítja a Global Payments Europe felé (adattovábbítás), azonban a bankkártya

adatait nem kezeli.

IX. Személyes átvétel

31. A Vevő a termék személyes átvételét csak abban az esetben választhatja, ha fizetési

módként a banki átutalást vagy a készpénzes fizetést választja, egyéb esetekben nincs

lehetőség a személyes átvételre.

32. A termék személyes átvételére a 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.szám alatti átvételi

ponton van lehetőség, amely cím kizárólag átvételi pontként üzemel.

33. Az előző pontban megjelölt átvételi ponton a terméket 3 munkanapig áll módunkban

tárolni.

 

X. Szállítás futárszolgálat által

34. Abban az esetben, ha a Vevő a megrendelésekor a személyes átvétel helyett a

futárszolgálat általi kézbesítés mellett dönt, akkor a megrendelt termékek kézbesítése,

szállítása részére az Express One Hungary Kft., Packeta Hungary Kft. vagy a Foxpost Zrt. által történik.

35. A termékek várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a megrendelés során,

valamint azt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás pontos időpontjáról a

Vevőnek csak a futárszolgálattal van lehetősége egyeztetni a visszaigazoló e-mailben

található telefonszámon, illetőleg arról e-mail üzenetben a futárszolgálat fogja

tájékoztatni.

36. A kézbesítés munkanapokon általában 08 és 17 óra között történik. Ha a kézbesítés első

alkalommal eredménytelen, akkor a futárszolgálat megkísérli az újabb kézbesítést.

Amennyiben a másodszori kézbesítési kísérlet sem vezet eredményre a terméket

tartalmazó csomagot visszaszállítják cégünkhöz.

XI. A szállítástól elállás

37. Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a

szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt

szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vevőt tájékoztatni.

38. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vevő a feltételek elfogadásával

nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

XII. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

39. A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül,

az nem kerül iktatásra.

XIII.Elállási/Felmondási jog

40. A Vevő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat, kivéve egyedi termék

esetén. Továbbá a fürdőruhák és fehérneműk kizárólag eredeti, bontatlan

csomagolásban, érintetlen belső címkékkel, valamint használatra utaló jel hiányában

válthatóak vissza. A maszk higiéniai okból nem váltható vissza.

41. A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Ha a

Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján

fogyasztónak minősül, akkor az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a

termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

42. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében

derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett,

a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű

sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti

tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg

sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

43. Az elállási jog, valamint a felmondási jog tartalmáról a 2. sz. melléklet tartalmaz

tájékoztatást.

 

44. Vevő az elállási, illetőleg a felmondási jog gyakorlása esetén a termék jellegének,

tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó

használatból eredő értékcsökkenésért, valamint a rendeltetésellenes használatból

fakadó kárért felel, mely a visszatérítendő összegből kerül levonásra.

XIV. A dressify.hu kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

45. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, a haladéktalanul, de legkésőbb

az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatérítjük a

Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel

összefüggésben felmerült költségeket is. A visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett

fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza.

46. Fenntartjuk a jogot a termék adásvételére irányuló szerződés esetén az

ellenszolgáltatás összegének visszatartására a mindaddig, ameddig a Vevő a terméket

vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Amennyiben ezek közül valamelyik megvalósul visszatartási jogunk megszűnik.

XV. A Vevő kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

47. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket

haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül

társaságunk számára visszaküldeni.

48. Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával, illetőleg

visszaküldésével kapcsolatban felmerülő költségeket.

49. A Vevő elállási jogának gyakorlása esetén Társaságunk követelheti az áru nem

rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

50. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban,

akkor a Vevő kártérítésre kötelezett, amennyiben eladó - a vevőnek is megküldött -

jegyzőkönyvben rögzített módon azt tapasztalja, hogy a visszaküldött áru nincs eredeti

állapotban és megállapítható, hogy az okozott kár a vevőnek felróható okból

következett be.

51. Ha a Vevő elállási/felmondási jogával kíván élni, akkor a Vevő az erre vonatkozó

szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles felénk a jelen Üzletszabályzat I.

pontjában található telefonszámon jelezni, vagy a szintén jelen Üzletszabályzat I.

pontjában található (elektronikus) levelezési címre eljuttatni.

52. Írásban történő elállás esetén elegendő a szerződés 1. számú mellékletében található

nyilatkozatot 14 napon belül elküldeni.

53. A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő

lejárta előtt jelzi felénk, vagy juttatja el hozzánk az elállási/felmondási nyilatkozatát.

XVI. Tulajdonjogi kikötés

54. A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem

elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük,

és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az

ellenérték!

 

XVII. Megrendelés módosítása, törlése

55. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a

megrendelés leadásakor a Vevő felé azonnal automatikus értesítést küldünk, melyben

visszaigazoljuk a rendelés felvételének tényét. Ez az értesítés azonban nem minősül az

Vevő és a dressify.hu között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vevőnek, hogy

rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az illetékes munkatársunk

felé.

56. Amennyiben a Vevőhöz ez az automatikus visszaigazoló e-mail nem érkezik meg 48 órán

belül, akkor a Vevő ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

57. A Vevőnek a rendelés teljesítésének megkezdéséig jogában áll a rendelését elektronikus

úton visszavonni.

58. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vevő e-mailben és/vagy telefonon

(választásától függően) értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés

megkezdésének tényéről. Ezt követően már csak személyesen, a “Vevőszolgálaton”

vagy az “Elérhetőségek” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül

van lehetőség a rendelés visszavonására

59. A megrendelés utólagos módosítása kizárólag írásos formában, a megadott elektronikus

levelezési címre küldött levéllel lehetséges.

XVIII. Kellékszavatosság

60. A Vevő hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk., valamint a

373/2021. (VI. 30.) kormányrendelet szabályai szerint.

61. A Vevő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

a. Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott

igény teljesítése lehetetlen vagy az Cégünk számára más igénye teljesítéséhez

képest aránytalan többletköltséggel járna.

b. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a

szerződéstől is elállhat.

 

62. A fogyasztónak minősülő Vevő és Cégünk közötti - ingó dolognak minősülő áru

adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására

irányuló - szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vevő kellékszavatossági jogai

gyakorlása keretében a hibát Cégünk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással

sem javíttathatja ki azt.

63. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét

azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.

64. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a

hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.

65. A Vevő a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl

kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti, azok ugyanis elévülnek, kivéve, ha a

Vevő a Ptk. szabályai szerint fogyasztónak minősül, ebben az esetben ugyanis az

elévülési idő két év.

66. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének

a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a

 

szolgáltatást mi nyújtottuk. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már

a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés

időpontjában is megvolt.

67. Amennyiben igazolást nyer, hogy a dolog hibás és a hiba már a teljesítéskor fennállt, úgy

társaságunk megfizeti Vevő részére a dolog visszaküldésével felmerült indokolt

költségét is.

XIX.Termékszavatosság

66. A termék hibája esetén Vevő – amennyiben fogyasztónak minősül – követelheti

választása szerint közvetlenül a gyártótól vagy társaságunktól a termék hibájának

kijavítását, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek

sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

67. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba

hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által

adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

68. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra

vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra

vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut

cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó

a fogyasztónak a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban a vonatkozó jogszabályi

rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat.

69. Társaságunk a jogszabály alapján mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha

a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy

forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a

technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy

kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

70. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére

vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

71. A termékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.

72. Amennyiben igazolást nyer, hogy a dolog hibás és a hiba már a teljesítéskor fennállt, úgy

társaságunk megfizeti Vevő részére a dolog visszaküldésével felmerült indokolt

költségét is.

XX. Jegyzőkönyvfelvétel

73. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó

szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.

74. Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti

szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a törvény szerinti

kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető

jótállási igényt érvényesít.

XXI.Panaszkezelés

 

75. A dressify.hu és a Vevő a jogvitáikat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján rendezik.

A Vevő a panaszát a jelen Üzletszabályzatban megjelölt elektronikus levelezési címen

vagy postacímen teheti meg írásban. A panaszt ezt követően kivizsgáljuk, és ennek

eredményéről legkésőbb 14 napon belül elektronikus üzenetben tájékoztatjuk a Vevőt.

76. A Vevő az elektronikus üzenet kézhezvételétől számított 8 napon belül jogosult írásban

egyeztetést kérni, a jelen pontban fentebb írt elektronikus levelezési vagy postacímen,

amennyiben a tájékoztatásában írtakat nem fogadja el. Ha az egyeztetés, a fogyasztó

erre vonatkozó kérésének vállalkozó általi kézhezvételét követő 14 nap alatt nem vezet

eredményre, úgy a fogyasztó békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.

77. A fogyasztónak minősülő vevő panaszát benyújthatja az EU online vitarendezési

platformján („ODR platform”) is, mely a http://ec.europa.eu/odr címen érhető el. Az

ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy

bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő

panaszokkal kapcsolatban. A platform az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és

ingyenesen használható. Az ODR platform lehetővé teszi a fogyasztó számára

kereskedővel való kapcsolatfelvételt, valamint azt, hogy a fogyasztó és a kereskedő

megegyezzenek egy vitarendezési testület kiválasztásában, mely a vita békés

rendezésében nyújt segítséget.

XXII. A békéltető testületi eljárás

78. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák

mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a

fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A

fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület

illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére

feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

79. Vevő a vállalkozás székhelye szerint illetékes Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testülethez

fordulhat, melynek elérhetőségei:

Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745

Fax száma: (52) 500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

XXIII. Jogviták

80. Amennyiben vevő nem minősül fogyasztónak, úgy esetleges jogvitáik elbírálására kikötik

a Debreceni Járásbíróság, illetve a Debreceni Törvényszék kizárólagos illetékességét,

melynek kifejezetten alávetik magukat.

81. Amennyiben vevő fogyasztónak minősül, úgy fogyasztó a szerződéses jogviszonyból

eredő igényét a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezéseinek

megfelelően saját belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye

szerint illetékes bíróság előtt érvényesítheti.

 

XXIV. Záró rendelkezések

82. A dressify.hu internetes tartalma, a szövegekkel, grafikákkal, fényképekkel, animált

fényképekkel, filmekkel, illusztrációkkal együtt a GÁZSZER Kft. tulajdonát képezik. Ezen

tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak. Felhasználásuk kizárólag az GÁZSZER Kft.

kifejezett engedélyével megengedett.

83. Fenntartjuk a jogot, hogy az ÁSZF-et részben, vagy egészben bármikor egyoldalúan

módosítsuk, a felhasználó értesítése mellett. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása

a közzétételkor lép hatályba.

84. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a mindenkor hatályos magyar

jogszabályok és hatósági előírások, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi

V. törvényben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.

törvényben, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

45/2014. (II.26.) kormányrendeletben, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az

áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások

nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.)

kormányrendeletben foglalt rendelkezések irányadóak.

85. A jótállás, a kellékszavatosság és a termékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz.

melléklet tartalmaz tájékoztatást.

 

1. SZÁMÚ MELLÉKLET

(2. sz. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez)

Elállási/Felmondási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:3

.....................................................................................................................................................................

......

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási

jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló

szerződés tekintetében:4

...............................................................................................................

...............................................................................................................

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:5

...............................................................................................................

A fogyasztó(k) neve:

...............................................................................................................

A fogyasztó(k) címe:

...............................................................................................................

A fogyasztó bankszámlaszáma, a számlához tartozó név, és a bank neve (a visszatérítéshez

szükséges):

..................................................................................

..................................................................................

..................................................................................

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

...............................................................................................................

...............................................................................................................

Kelt: .........................................................................................................

3 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának és

elektronikus levelezési címének megjelölése.

4 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló áru vagy szolgáltatás megjelölése

5 A megfelelő jelölendő

 

2. SZÁMÚ MELLÉKLET

Elállási/Felmondási jog

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a

szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön

jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy

az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi; amennyiben több

árut vásárolt attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által

megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi; amennyiben több

tételből vagy darabból álló árut vásárolt, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól

eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.

 

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó

egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az

alábbi címre: GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 4034

Debrecen, Vámospércsi út 59.; dressifyugyfelszolgalat@gmail.com. Ebből a célból

felhasználhatja az 1. sz. mellékletben szereplő elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt

elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

Az elállás/felmondás joghatásai

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának

kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi

ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,

amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási

módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során

alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód

igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából

kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig

visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte:

a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási

nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő

betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

Ön köteles számunkra a következő címre: 4034 Debrecen Vámospércsi út 59., a Gázszer Kft.

számára az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől

számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14

napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a

jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot

meghaladó használat miatt következett be.

 

3. SZÁMÚ MELLÉKLET

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése

esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv

szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése

lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is

kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a

szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már

nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a

GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság vállalkozás nyújtotta. A

teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön

által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát

vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két

éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell

bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt

felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt

egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének

eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre

vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a GÁZSZER

Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama

egy év. Választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog

teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével

összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás

hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a

jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a

hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől

elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk.

szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy

kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a

hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve

termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,

egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott

jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Hatályba lépés: 2023.01.10.

Keresés