Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
A DRESSIFY.HU ONLINE ÜZLETSZABÁLYZATA (ÁSZF)
Ezen Üzletszabályzat feltételei lépnek hatályba a dressify.hu webáruház terméksorából
kiválasztott árucikkeknek a dressify.hu webáruházon keresztül történő megrendelésekor.
I. A dressify.hu adatai
Név: GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4243 Téglás, Kender u. 2.
Fióktelep: 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.
Képviseli: Pór Imre ügyvezető
Adószám: 11153906-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-002915
Tel.: +36-30/741-5407
E-mail: dressifyugyfelszolgalat@gmail.com
II. A vevőszolgálat ügyfélszolgálati ideje
Hétfő-péntek: 10:00-16:00
Szombat-vasárnap: zárva
A vevőszolgálat elérhetősége: dressifyugyfelszolgalat@gmail.com
III. A vásárlás menete
1. A Vevő a kiválasztott termékre a „Részletek” menüpontban történő kattintással
megnyitja a termék adatlapját, amelyen elolvashatja a termék leírását, megtekintheti a
termék fotóit, illetve kiválaszthatja, hogy milyen méretben, illetőleg hány darabot
szeretne megvásárolni a termékből. A méret nélküli termékek esetében csak a
darabszám állítható be. Abban az esetben, ha a Vevő nem választja ki, hogy hány
darabot szeretne megvásárolni, és azt változtatás nélkül a virtuális kosárba teszi, a
termékből automatikusan 1 darab kerül kosárba, ha pedig a darabszámot
megváltoztatja, akkor a választásának megfelelő mennyiségű.
2. Ezt követően a Vevő választhat, hogy tovább kíván-e vásárolni, vagy a kosár tartalmának
ellenőrzése után a megrendelés mellett dönt. A kosár tartalmát a Vevő a kosár jelre
történő kattintással ellenőrizheti, ahol megnézheti a kiválasztott termékek részletes
adatait, illetve még módosíthatja a kosár tartalmát.
3. Ha a Vevő a kosár tartalmát megfelelőnek találja, akkor a megrendelés következő
lépéseként a „tovább a pénztárhoz” gombra történő kattintással kiválaszthatja, hogy
regisztrált vásárlóként (tagként), újonnan regisztrált vásárlóként, vagy regisztráció
nélkül kíván-e vásárolni.
4. Abban az esetben, ha a Vevő regisztrált vásárlóként szeretne vásárolni, és már tagnak
minősül (azaz korábban már regisztrált a dressify.hu webáruházban), csupán annyi a
teendője, hogy megadja a korábban már regisztrált e-mail címét és jelszavát. Ha pedig
új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor a regisztráció fülre kattintva a Vevőnek meg
kell adnia a regisztrációhoz szükséges adatait (név, e-mail cím, jelszó, telefonszám, cím)
amelyeket a rendszer eltárol, illetve el kell fogadnia a dressify.hu adatvédelmi
nyilatkozatát.
5. Abban az esetben, ha a Vevő regisztráció nélkül kíván vásárolni, csupán annyi a
teendője, hogy megadja nevét, telefonszámát, e-mail címét, valamint a számlázási és
szállítási címét.
6. Amennyiben Vevőnek kupon áll rendelkezésére, úgy azt a fenti lépést követően
érvényesítheti a kupon kódjának az erre szolgáló négyzetbe történő beírásával.
7. Következő lépésként a Vevő kiválaszthatja a számára megfelelő szállítási (személyes
átvétel vagy futárszolgálat által).
8. Ezt követően Vevő kiválaszthatja a fizetési módot (utánvét, banki átutalás, bankkártyás
fizetés, készpénzes fizetés), valamint azt, hogy magánszemélyként vagy cégként kíván
vásárolni.
9. Ezen lépéseket követően a Vevő a „tovább a rendelés összegzéséhez” gombra kattintva
áttekintheti a megvásárolni kívánt termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és
fizetési módokra vonatkozó adatokat, szükség esetén az adatokat javíthatja, illetőleg
további megjegyzést fűzhet hozzá.
10. Ezt követően Vevő, amennyiben a Vásárlási feltételeket elolvasta és azokat elfogadja,
kipipálja a „Tudomásul veszem és elfogadom a(z) Vásárlási feltételeket, az Adatvédelmi
szabályzatot, valamint azt, hogy a megrendelés leadásával fizetési kötelezettségem
keletkezik” pontot. A menüpont tartalmazza a Vásárlási feltételekre, valamint az
Adatvédelmi szabályzatra irányító linket. A Vásárlási feltételek, valamint az Adatvédelmi
szabályzat elfogadásával Vevő kifejezetten hozzájárul ahhoz is, hogy bankkártyás fizetés
esetén a fizetéshez szükséges személyes adatait a Webáruház az Adatvédelmi
szabályzatban megjelölt harmadik fél mint adatfeldolgozó révén továbbítja a fizetési
felületet biztosító szolgáltató felé. Amennyiben Vevő ezen áttekintés után egyetért a
megrendelés, valamint a Vásárlási feltételek és az Adatvédelmi szabályzat tartalmával,
akkor a „Megrendelem” gombra történő kattintással a rendelését véglegesíti, és a
megrendelését elküldi, amelyről e-mailben visszaigazolást kap.
11. Vevővel a szerződés minden esetben határozott időre, a konkrét megrendelés
teljesítésének idejére jön létre. Teljesítésnek a termék kiszállítása és Vevő általi átvétele,
valamint a megrendelés ellenértékének Vevő általi kiegyenlítése minősül.
12. A megrendelés leadásával Vevő tudomásul veszi, hogy a termék átvételére és a szállítási
költséget is magában foglaló díj, valamint a Társaságunkkal szemben fennálló esetleges
tartozásainak megfizetésére köteles.
13. Amennyiben Vevő a kiszállított terméket nem veszi át vagy az átvételt megtagadja, úgy
Társaságunk fenntartja a jogot, hogy választása szerint követelje Vevőtől a szerződés
teljesítését (a termék átvételét és a díj megfizetését) vagy a szerződéstől elálljon és az
elállással felmerülő költségét, vagyis a szállítási költség megtérítését Vevőtől követelje.
Társaságunk ezzel összefüggésben fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevő elévülési
időn belül (5 év) ismételten megrendelést ad le webáruházunkban, úgy Társaságunk az
újabb megrendelés ellenértékét Vevő fennálló tartozásának összegével megnövelje,
melyről külön e-mail üzenetben tájékoztatjuk Vevőt.
14. Amennyiben Vevőnek fennálló tartozása van az újabb rendelés leadásakor, úgy
Társaságunk kizárólag a tartozás és az újabb rendelés összegének előre utalással történő
kiegyenlítését követően postázza a megrendelést Vevő részére. Amennyiben Vevő a
kiállított számlán feltüntetett teljesítési időpontig a számlát nem egyenlíti ki, úgy
Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a szerződéstől elálljon. Az elévülés tartamát,
joghatását, valamint az elévülés megszakadásának és nyugvásának feltételeit és
joghatását a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:21-25. §-ai rendezik.
Társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevőnek a fent körülírt
magatartásával összefüggésben Társaságunk felé fennálló tartozása meghaladja a
2.500,- Ft-ot, úgy a tartozás kiegyenlítéséig a Vevővel történő újabb szerződés kötést,
ennek folytán a Vevő által leadott újabb megrendelések teljesítését megtagadja.
15. Társaságunk fenntartja a jogot, hogy amennyiben Vevőnek a fent körülírt
magatartásával összefüggésben Társaságunk felé fennálló tartozása meghaladja a
2.500,- Ft-ot, úgy Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a tartozás kiegyenlítéséig a
Vevővel történő újabb szerződés kötést, ennek folytán a Vevő által leadott újabb
megrendelések teljesítését megtagadja.
16. A termék kívánságlistára helyezési lehetősége, valamint kívánságlistára történő
helyezése egyik fél részéről sem minősül ajánlattételnek, a funkciót igénybe vevő
személy részéről az adott termék elérhetőségéről történő tájékoztatás kérésnek, míg
társaságunk részéről e kérésnek megfelelő tájékoztatás nyújtásának tekinthető. A
kívánságlista funkció használata és az adott termék elérhetővé válása estén a vásárlás
menete ugyanaz, mint a kívánságlistára nem helyezett termék megvásárlása esetén, a
fenti pontokban kifejtetteknek megfelelően.
17. Társaságunk fenntartja a jogot, hogy az általa választott időpontban, időtartamig és
mértékig kupon felhasználási lehetőséget nyújtson a honlap látogatói számára. A kupon
bármely, az oldalon keresztül vásárlást kezdeményező személy által elérhető és
érvényesíthető. A kupon révén érvényesíthető kedvezmény mértéke, valamint a kupon
felhasználhatóságának kezdő és végső időpontja minden esetben a honlap kezdő
oldalán feltüntetésre kerül. A kedvezmény kizárólag a megvásárolni kívánt termékekre
érvényesíthető, a szállítási költségre azonban nem. A kupon kizárólag a teljes árú
termékekre érvényesíthető.
IV. Árak
18. A termékek mellett minden esetben a rendelés időpontjában érvényes listaárak
szerepelnek, amelyek ÁFÁ-t is tartalmazó bruttó árak.
19. A termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A
szállítási költségek a megrendelés véglegesítése előtt kerülnek kiszámításra és közlésre.
20. A szállítási költségek a szállítási és fizetési mód függvényében a következők szerint
alakulnak: személyes átvétel esetén szállítási költséget nem számítunk fel, futárszolgálat
által történő kézbesítés esetén utánvétes fizetéskor a szállítási költség bruttó 2.500,- Ft,
banki átutalással bruttó 1.990,- Ft. A szállítási költség a Foxpost csomagautomata esetén bruttó 1100,- Ft, banki átutalással vagy online bankkárytás fizetéssel. A szállítási költség a Packeta Csomagküldő átvevőhely esetén bruttó 1500,- Ft, banki átutalással vagy online bankkárytás fizetéssel. Amennyiben a megrendelt termékek végösszege a 25.000,- Ft-ot meghaladja a szállítás futárszolgálat által történő kézbesítés esetén is ingyenes.
21. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az
áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még
egyszer megerősítheti a megrendelését, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél
elálljon a szerződéstől.
V. A rendelések feldolgozása
22. A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
VI. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
23. Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van
lehetősége.
VII. Visszaigazolás
24. Minden termék rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a
rendelés feladását követően a Vevő egy automatikus e-mailt kap a rendelés
beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról.
25. Telefonos egyeztetés esetén az ügyfélszolgálat vagy az e-mailben található
telefonszámok bármelyike hívható.
VIII. Fizetési feltételek
26. Webáruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás (Global Payments
Europe), illetve személyes átvételnél készpénzzel történő fizetésre. A készpénzzel
történő fizetés speciális esete az utánvétes fizetés, amelyre futárszolgálat általi
kézbesítés esetén van lehetőség. Ez esetben a teljes vételárat szállítási költséggel együtt
a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének.
27. 100.000,- Ft-ot meghaladó termék vásárlásakor a Vevő előleg fizetésére köteles,
amennyiben nem banki átutalást vagy bankkártyás fizetést választ.
28. Az előleg mértéke a termék árának az 50 %-a, a termék kiszállítása csak az előleg
beérkezését követően lehetséges.
29. Készpénzes fizetés kivételével (akár utánvét, akár személyes átvétel esetén) csak akkor
kerülhet sor a termék kiszállítására, vagy a személyes átvételre, ha bankszámlánkra
beérkezik a vételár (1-2 munkanap) és erről ügyfelünket értesítettük.
30. Online bankkártyás fizetés esetén a megrendelést követően a Vevő a Weboldalról a
Global Payments Europe internetes felületére (Internetes Fizetőfelületre) kerül, ahol
titkosított csatornán keresztül, előre fizet az Global Payments Europe, s.r.o.
Magyarországi Fióktelepe („Global Payments Europe”) által elfogadhatónak minősített
bankkártyájával. Az Internetes Fizetőfelületre történő átirányítással egyidejűleg a
Webáruház, illetőleg a Webáruházzal kötött szerződés alapján a BIG FISH Payment
Services Kft. mint adatfeldolgozó az Adatvédelmi szabályzatban foglalt adatokat
továbbítja a Global Payments Europe felé (adattovábbítás), azonban a bankkártya
adatait nem kezeli.
IX. Személyes átvétel
31. A Vevő a termék személyes átvételét csak abban az esetben választhatja, ha fizetési
módként a banki átutalást vagy a készpénzes fizetést választja, egyéb esetekben nincs
lehetőség a személyes átvételre.
32. A termék személyes átvételére a 4034 Debrecen, Vámospércsi út 59.szám alatti átvételi
ponton van lehetőség, amely cím kizárólag átvételi pontként üzemel.
33. Az előző pontban megjelölt átvételi ponton a terméket 3 munkanapig áll módunkban
tárolni.
X. Szállítás futárszolgálat által
34. Abban az esetben, ha a Vevő a megrendelésekor a személyes átvétel helyett a
futárszolgálat általi kézbesítés mellett dönt, akkor a megrendelt termékek kézbesítése,
szállítása részére az Express One Hungary Kft., Packeta Hungary Kft. vagy a Foxpost Zrt. által történik.
35. A termékek várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a megrendelés során,
valamint azt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás pontos időpontjáról a
Vevőnek csak a futárszolgálattal van lehetősége egyeztetni a visszaigazoló e-mailben
található telefonszámon, illetőleg arról e-mail üzenetben a futárszolgálat fogja
tájékoztatni.
36. A kézbesítés munkanapokon általában 08 és 17 óra között történik. Ha a kézbesítés első
alkalommal eredménytelen, akkor a futárszolgálat megkísérli az újabb kézbesítést.
Amennyiben a másodszori kézbesítési kísérlet sem vezet eredményre a terméket
tartalmazó csomagot visszaszállítják cégünkhöz.
XI. A szállítástól elállás
37. Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt
szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vevőt tájékoztatni.
38. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vevő a feltételek elfogadásával
nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
XII. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
39. A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül,
az nem kerül iktatásra.
XIII.Elállási/Felmondási jog
40. A Vevő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat, kivéve egyedi termék
esetén. Továbbá a fürdőruhák és fehérneműk kizárólag eredeti, bontatlan
csomagolásban, érintetlen belső címkékkel, valamint használatra utaló jel hiányában
válthatóak vissza. A maszk higiéniai okból nem váltható vissza.
41. A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Ha a
Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján
fogyasztónak minősül, akkor az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a
termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
42. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében
derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett,
a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű
sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti
tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg
sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
43. Az elállási jog, valamint a felmondási jog tartalmáról a 2. sz. melléklet tartalmaz
tájékoztatást.
44. Vevő az elállási, illetőleg a felmondási jog gyakorlása esetén a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használatból eredő értékcsökkenésért, valamint a rendeltetésellenes használatból
fakadó kárért felel, mely a visszatérítendő összegből kerül levonásra.
XIV. A dressify.hu kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
45. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, a haladéktalanul, de legkésőbb
az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatérítjük a
Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket is. A visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett
fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza.
46. Fenntartjuk a jogot a termék adásvételére irányuló szerződés esetén az
ellenszolgáltatás összegének visszatartására a mindaddig, ameddig a Vevő a terméket
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
Amennyiben ezek közül valamelyik megvalósul visszatartási jogunk megszűnik.
XV. A Vevő kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
47. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül
társaságunk számára visszaküldeni.
48. Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával, illetőleg
visszaküldésével kapcsolatban felmerülő költségeket.
49. A Vevő elállási jogának gyakorlása esetén Társaságunk követelheti az áru nem
rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
50. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban,
akkor a Vevő kártérítésre kötelezett, amennyiben eladó - a vevőnek is megküldött -
jegyzőkönyvben rögzített módon azt tapasztalja, hogy a visszaküldött áru nincs eredeti
állapotban és megállapítható, hogy az okozott kár a vevőnek felróható okból
következett be.
51. Ha a Vevő elállási/felmondási jogával kíván élni, akkor a Vevő az erre vonatkozó
szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles felénk a jelen Üzletszabályzat I.
pontjában található telefonszámon jelezni, vagy a szintén jelen Üzletszabályzat I.
pontjában található (elektronikus) levelezési címre eljuttatni.
52. Írásban történő elállás esetén elegendő a szerződés 1. számú mellékletében található
nyilatkozatot 14 napon belül elküldeni.
53. A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt jelzi felénk, vagy juttatja el hozzánk az elállási/felmondási nyilatkozatát.
XVI. Tulajdonjogi kikötés
54. A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem
elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük,
és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az
ellenérték!
XVII. Megrendelés módosítása, törlése
55. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a
megrendelés leadásakor a Vevő felé azonnal automatikus értesítést küldünk, melyben
visszaigazoljuk a rendelés felvételének tényét. Ez az értesítés azonban nem minősül az
Vevő és a dressify.hu között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vevőnek, hogy
rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az illetékes munkatársunk
felé.
56. Amennyiben a Vevőhöz ez az automatikus visszaigazoló e-mail nem érkezik meg 48 órán
belül, akkor a Vevő ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
57. A Vevőnek a rendelés teljesítésének megkezdéséig jogában áll a rendelését elektronikus
úton visszavonni.
58. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vevő e-mailben és/vagy telefonon
(választásától függően) értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés
megkezdésének tényéről. Ezt követően már csak személyesen, a “Vevőszolgálaton”
vagy az “Elérhetőségek” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül
van lehetőség a rendelés visszavonására
59. A megrendelés utólagos módosítása kizárólag írásos formában, a megadott elektronikus
levelezési címre küldött levéllel lehetséges.
XVIII. Kellékszavatosság
60. A Vevő hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk., valamint a
373/2021. (VI. 30.) kormányrendelet szabályai szerint.
61. A Vevő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
a. Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott
igény teljesítése lehetetlen vagy az Cégünk számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna.
b. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a
szerződéstől is elállhat.
62. A fogyasztónak minősülő Vevő és Cégünk közötti - ingó dolognak minősülő áru
adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására
irányuló - szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vevő kellékszavatossági jogai
gyakorlása keretében a hibát Cégünk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással
sem javíttathatja ki azt.
63. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét
azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott okot.
64. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.
65. A Vevő a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti, azok ugyanis elévülnek, kivéve, ha a
Vevő a Ptk. szabályai szerint fogyasztónak minősül, ebben az esetben ugyanis az
elévülési idő két év.
66. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást mi nyújtottuk. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már
a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
67. Amennyiben igazolást nyer, hogy a dolog hibás és a hiba már a teljesítéskor fennállt, úgy
társaságunk megfizeti Vevő részére a dolog visszaküldésével felmerült indokolt
költségét is.
XIX.Termékszavatosság
66. A termék hibája esetén Vevő – amennyiben fogyasztónak minősül – követelheti
választása szerint közvetlenül a gyártótól vagy társaságunktól a termék hibájának
kijavítását, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek
sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
67. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
68. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra
vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra
vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut
cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó
a fogyasztónak a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban a vonatkozó jogszabályi
rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat.
69. Társaságunk a jogszabály alapján mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha
a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy
forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a
technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
70. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére
vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
71. A termékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz. melléklet tartalmaz tájékoztatást.
72. Amennyiben igazolást nyer, hogy a dolog hibás és a hiba már a teljesítéskor fennállt, úgy
társaságunk megfizeti Vevő részére a dolog visszaküldésével felmerült indokolt
költségét is.
XX. Jegyzőkönyvfelvétel
73. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.
74. Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a törvény szerinti
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető
jótállási igényt érvényesít.
XXI.Panaszkezelés
75. A dressify.hu és a Vevő a jogvitáikat elsődlegesen peren kívül, egyeztetés útján rendezik.
A Vevő a panaszát a jelen Üzletszabályzatban megjelölt elektronikus levelezési címen
vagy postacímen teheti meg írásban. A panaszt ezt követően kivizsgáljuk, és ennek
eredményéről legkésőbb 14 napon belül elektronikus üzenetben tájékoztatjuk a Vevőt.
76. A Vevő az elektronikus üzenet kézhezvételétől számított 8 napon belül jogosult írásban
egyeztetést kérni, a jelen pontban fentebb írt elektronikus levelezési vagy postacímen,
amennyiben a tájékoztatásában írtakat nem fogadja el. Ha az egyeztetés, a fogyasztó
erre vonatkozó kérésének vállalkozó általi kézhezvételét követő 14 nap alatt nem vezet
eredményre, úgy a fogyasztó békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.
77. A fogyasztónak minősülő vevő panaszát benyújthatja az EU online vitarendezési
platformján („ODR platform”) is, mely a http://ec.europa.eu/odr címen érhető el. Az
ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy
bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő
panaszokkal kapcsolatban. A platform az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és
ingyenesen használható. Az ODR platform lehetővé teszi a fogyasztó számára
kereskedővel való kapcsolatfelvételt, valamint azt, hogy a fogyasztó és a kereskedő
megegyezzenek egy vitarendezési testület kiválasztásában, mely a vita békés
rendezésében nyújt segítséget.
XXII. A békéltető testületi eljárás
78. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák
mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A
fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület
illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére
feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
79. Vevő a vállalkozás székhelye szerint illetékes Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testülethez
fordulhat, melynek elérhetőségei:
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
XXIII. Jogviták
80. Amennyiben vevő nem minősül fogyasztónak, úgy esetleges jogvitáik elbírálására kikötik
a Debreceni Járásbíróság, illetve a Debreceni Törvényszék kizárólagos illetékességét,
melynek kifejezetten alávetik magukat.
81. Amennyiben vevő fogyasztónak minősül, úgy fogyasztó a szerződéses jogviszonyból
eredő igényét a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezéseinek
megfelelően saját belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye
szerint illetékes bíróság előtt érvényesítheti.
XXIV. Záró rendelkezések
82. A dressify.hu internetes tartalma, a szövegekkel, grafikákkal, fényképekkel, animált
fényképekkel, filmekkel, illusztrációkkal együtt a GÁZSZER Kft. tulajdonát képezik. Ezen
tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak. Felhasználásuk kizárólag az GÁZSZER Kft.
kifejezett engedélyével megengedett.
83. Fenntartjuk a jogot, hogy az ÁSZF-et részben, vagy egészben bármikor egyoldalúan
módosítsuk, a felhasználó értesítése mellett. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása
a közzétételkor lép hatályba.
84. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a mindenkor hatályos magyar
jogszabályok és hatósági előírások, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
V. törvényben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvényben, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) kormányrendeletben, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az
áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások
nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.)
kormányrendeletben foglalt rendelkezések irányadóak.
85. A jótállás, a kellékszavatosság és a termékszavatosság tartalmára vonatkozóan a 3. sz.
melléklet tartalmaz tájékoztatást.
1. SZÁMÚ MELLÉKLET
(2. sz. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez)
Elállási/Felmondási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:3
.....................................................................................................................................................................
......
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés tekintetében:4
...............................................................................................................
...............................................................................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:5
...............................................................................................................
A fogyasztó(k) neve:
...............................................................................................................
A fogyasztó(k) címe:
...............................................................................................................
A fogyasztó bankszámlaszáma, a számlához tartozó név, és a bank neve (a visszatérítéshez
szükséges):
..................................................................................
..................................................................................
..................................................................................
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
...............................................................................................................
...............................................................................................................
Kelt: .........................................................................................................
3 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának és
elektronikus levelezési címének megjelölése.
4 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló áru vagy szolgáltatás megjelölése
5 A megfelelő jelölendő
2. SZÁMÚ MELLÉKLET
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy
az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi; amennyiben több
árut vásárolt attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi; amennyiben több
tételből vagy darabból álló árut vásárolt, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus úton küldött levél útján az
alábbi címre: GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 4034
Debrecen, Vámospércsi út 59.; dressifyugyfelszolgalat@gmail.com. Ebből a célból
felhasználhatja az 1. sz. mellékletben szereplő elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,
amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából
kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig
visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte:
a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.
Ön köteles számunkra a következő címre: 4034 Debrecen Vámospércsi út 59., a Gázszer Kft.
számára az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14
napos határidő letelte előtt elküldi az árut.
Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használat miatt következett be.
3. SZÁMÚ MELLÉKLET
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése
esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már
nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
GÁZSZER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a GÁZSZER
Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás időtartama
egy év. Választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével
összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a
jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a
hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk.
szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Hatályba lépés: 2023.01.10.